Paradontologia, nazywana również periodontologią, jest dziedziną stomatologii, w której obrębie lekarz zajmuje się chorobami przyzębia oraz błony śluzowej jamy ustnej. Takie choroby są niestety powszechne, a wlicza się do nich różnego rodzaju stany zapalne, choroby dziąseł, wady przyzębia itd. Jedną z najczęstszych chorób, z jaką zgłaszają się pacjenci, jest paradontoza, dlatego potocznie ten dział stomatologii nazywa się paradontologią.

Periodontolog zajmuje się profilaktyką chorób dziąseł oraz stara się zapobiegać paradontozie. Przyczynami chorób przyzębia są m.in. bakterie, wady zgryzu, predyspozycje genetyczne, niedobory witamin, a także czynności, na które pacjenci narażają się dobrowolnie: niedostateczna higiena jamy ustnej, palenie tytoniu czy nadużywanie alkoholu.

Paradontologia – zakres działań

Zapalenie przyzębia objawia się między innymi krwawieniem dziąseł w trakcie mycia zębów (wczesna faza). W późniejszych etapach stan zapalny obejmuje szersze i głębsze struktury uzębienia. W efekcie niestety można utracić zęby. W ramach świadczonych przez nas usług stomatologicznych staramy się zatrzymać rozwój czynników bakteryjnych odpowiedzialnych za niszczenie tkanek przyzębia. Wykonujemy zabiegi higienizacyjne, usuwamy kamień, a także oferujemy leczenie zapaleń dziąseł czy kiretaże, czyli chirurgiczne oczyszczanie patologicznych kieszeni dziąsłowych. Zabiegi łączą się również z leczeniem protetycznym, które również wykonujemy w naszym gabinecie dentystycznym.

Nie bagatelizuj sygnałów

Konieczność zwrócenia się o pomoc do periodontologa determinują znaki ostrzegawcze, takie jak przykry zapach z ust, krwawienie dziąseł, nadwrażliwość na ciepłe lub zimne napoje czy pokarmy, odsłonięcie szyjek zębowych, chwiejność zębów, zaczerwienienie dziąseł.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu. Zachęcamy także do zapisywania się na przeglądy i wizyty kontrolne, na których udzielimy specjalistycznych konsultacji. W codziennej pracy w gabinecie dentystycznym Stoma w Wolsztynie posługujemy się sprawdzonymi technikami periodontologii oraz narzędziami, które wpływają na skuteczność zabiegów i komfort pacjentów.